Pages

PENGEDAR SAH SHAKLEE KLUANG


** Nurin Ahmad,012-7995298 **


COD Area:
Sekitar Kluang
Kawasan Felda :
Felda Ulu Dengar,Felda Kahang Timur,Felda Ulu Pengeli,Felda Ulu Belitong,Felda Ayer Hitam
Kawasan Taman
Kampung Gajah
Paloh
Batu 4
Bandar tenggara
Penghantaran kesemua tempat by POS

Pelbagai Set Menarik,dengan harga hebat!



Sunday, August 14, 2011

interview di pejabat kadi daerah kluang

 dah lama aku draf post nih..tapi baru sekarang berkesempatan nak share kat rakan2 blogger..sape2 yang rancang ingin bernikah..kat sini aku ade sertakan sekali beberapa keping gambar sebagai rujukan korang ye.


akhir bulan mac hari tu,aku pergi ke pejabat kadi daerah kluang untuk membeli borang nikah.harge borang nikah tu rm5 siap dapat borang untuk test HIV.memandangkan klinik dekat sangat dengan pejabat kadi tu,aku pun terus la wat check up HIV.bile gi sensorang nih,bosan nye malampau yang amat*nyesal tak bawa mak sama*
~ rm5 ~
check up HIV ni just nurse cucuk kat ibu jari then letak darah kite kat satu alat*lebih kurang mcm pregnant test gitu*sowie,aku tak tahu pulak ape nama benda alah tu.dalam 10 minit lepas tu,nurse panggil untuk bg result.result tu nurse da siap2 stapler*tak bagi aku tgk la tu*yang paling penting nurse cakap OKEH,AWAK BOLE KAWEN..hahaha..tu la yang aku nak dengar dari tadi.
ini lah borang untuk TEST HIV
langkah seterusnye,pada awal bulan april,aku setelkan segala keperluan borang nikah.
  • fotostat sijil nikah mak & abah
  • fotostat k/p aku
  • fotostat surat akuan bujang
  • fotostat sijil kursus kawen
  • fotostat k/p wali
  • fotostat k/p 2 orang saksi


bila semua kelengkapan suda cukup,aku dengan gagah beraninye menghantar borang tu ke pejabat kadi semula untuk di sahkan*di cop*.untuk pengetahuaan semua orang johor,kalau korang nak nikah,anda2 semua akan di interview ye.kenape aku cakap orang johor je?sebabnye,tunang aku orang pahang dan TIDAK di interview semasa menghantar borang kebenaran nikah tu*ini tidak adil*so,bersiap sedia la wahai orang2 johor.antara soalan yang di tanye oleh ustaz*aku tak ingat pe name ustaz ni*:


  • mengucap 2 kalimah syahadah
  • bacakan al fatihah
  • niat mandi hadas
  • niat solat asar
  • syarat nikah


rasenye 5 soalan je setiap seorang.lepas interview tu,aku di minta bayar rm17 untuk borang seterusnye*borang kaler merah kot*setel buat pembayaran,akak kat kaunter tu pesan datang minggu depan ye dik,untuk amek surat kebenaran nikah & borang2*nak buat surat pun amek mase seminngu ke?*okeh.okeh.minggu depan ye kak.


minggu yang di janjikan pun tiba,sekali lagi aku ke pejabat kadi daerah kluang untuk amek surat dan borang yang di katakan oleh kakak minngu lepas tu.sampai2,aku terus ke kaunter untuk amek borang,alhamdulillah borang siap.tapi.....ade tapi ye kenkawan,suasana yang yang sejuk *aircond*tu menjadi panas bila aku tengok surat kebenaran nikah tu.mana taknye.nama aku dah la salah,nama encik tunang pun salah jugak.nama lelaki bertukar menjadi perempuan...ape lagi,aku pun tegur la akak tu.
surat kebenaran nikah
aku : kak,nama dalam surat ni salah kak.bakal suami sy lelaki,bukan perempuan.nama sy pun salah ni kak.


akak tu pun tengok balik borang aku tu.


akak tu : owh,ni takpe dik,nanti adik cakap kat kadi tu,nama kat  borang nih salah.nanti kadi betulkan.


senang dan ringkas akak tu menjawab soalan aku.huh,tension.*ape nih kak,nak siapkan borang amek mase seminggu,tapi nama pun salah nih.ape akak buat nih.nama kan da tulis kat borang,fotostat IC pun da bagi,tak kan la tu pun salah*ni lah ayat yang aku membebel dalam ati.


step seterusnye,aku mencari kadi.
masa kat pejabat kadi tu,aku sempat amek name dan no tel tok kadi tu.aku kol tok kadi tu untuk mendapatkan alamat beliau.rupenye,takde la jauh sangat umah tok kadi tu dari umah aku.*sengal betul la aku nih*bincang punye bincang,setel suda tarikh & waktu nikah.aku nak nikah kat umah,tapi tok kadi suruh buat kat masjid pulak*layan je la*last sekali,tok kadi berpesan,upah nikah rm150,ni di bayar oleh pihak lelaki,manakala pihak perempuan pulak di kenakan bayaran rm20.

ini contoh sijil kursus PRA PERKAHWINAN en suami yang telah di cop



okeh,setel suda bab borang & kadi.tinggal tunggu majlisnye je.hehehe.


persoalan : adakah aku tidak sabar?


7 comments:

osHin said...

majlis da setel pon....hihi

♥ nanurinos ♥ said...

tu la..baru terhegeh2 nak post..kui..kui...

LiSaSuKe's said...

Saye suke...saye suke...info yg bagus nih..utk horang2 yg blur lagi bongok mcm saye..

♥ nanurinos ♥ said...
This comment has been removed by the author.
♥ nanurinos ♥ said...

LiSaSuKe . . .johor vs pahang =)

LiSaSuKe's said...

Wooo~ i loikee... :-D

UyaRayza said...

nanu..sy nk tanye prosedur untuk hiv test dgn sume2 nie la..sy org phg tp tunang org johor..mcm complicated sket prosedurnye so nk tnye..ape ur email yer
?