Nanurinos : December 2011

26 December 2011

MUHASABAH DIRI LEBIH BAIK DARI ?

Pesanan buat semua...


Jangan pernah perlekeh atau perkecilkan orang lain hatta dia pernah berzina atau melakukan dosa besar yang paling dahsyat sekalipun kerana tidak mustahil kita menjadi seperti dia walaupun saat kita adalah seseorang yang soleh atau solehah. 



Wallahualam...


***********************************

Wahai sahabat.... fahamilah setiap apa yang kita baca,menonton dan berkata-kata sesuatu perkara itu sebenarnya mempengaruhi diri dan kehidupan kita, jadi pilihlah dari setiap apa yang kita lakukan itu berguna dan bukan yang sia-sia....

***********************************

DIAM....

Kadang-kadang kita hanya perlu DIAM dalam memberi komen..
Kadang-kadang kita hanya perlu DIAM dalam menegur..
Kadang-kadang kita hanya perlu DIAM dalam memberi nasihat..
Kadang-kadang kita hanya perlu DIAM dalam memprotes..
Kadang-kadang kita hanya perlu DIAM dalam persetujuan..

tapi..

Biarlah DIAM kita mereka faham ertinya..
Biarlah DIAM kita mereka terkesan maknanya..
Biarlah DIAM kita mereka maklum maksudnya..
Biarlah DIAM kita mereka terima tujuannya..

kerana..

DIAM kita mungkin disalah tafsir
DIAM kita mungkin mengundang syak wasangka
DIAM kita mungkin disilap terjemah..
DIAM kita mungkin tidak membawa apa-apa maksud..

maka..

jika kita merasakan DIAM itu terbaik..
seharusnya kita DIAM..
namun seandainya DIAM kita bukanlah sesuatu yang bijak..
berkatalah sehingga mereka DIAM......................................

******************************

Keikhlasan sebenarnya tidak perlu disebut-sebut supaya orang sedar bahawa kita adalah ikhlas. Orang yang ikhlas, lebih suka mendapat pujian Allah SWT berbanding manusia.

********************************

tak perlu nak kecoh2,kalo la kita alim dan baik sangat,takde la  kita  nak mengata2 orang..duduk rumah diam2.jage  diri sndiri,kalo ade anak,ha..jage anak   kita  tu..didik seeloknye supaye esok lusa tak jadi macam perangai  kita ..kan lebih baik  kita  muhasabah diri kita..tenangkan sikit hati  kita  yang semakin membusuk tu..kita duk sakit hati kat orang , sebabnye ape?sebab kita malu orang tau pasal kita ke?kalo   kita  belum kawin,jaga la adap sikit..jangan sentiase pikir orang sekeliling suke ngn cara   kita ,adap   kita ..tak..tak semua orag suka,gemar..tapi mereka lebih jahil dari   kita  punye perasaan..paham ? kite hidup kat dunia yang sama,dan hidup nih sentiase berbalas-balas..kejap   kita  kat atas..kejap lagi   kita  tengok   kita  dah kat bawah..patut ke   kita  ketawa kan   kita ,mcmana   kita  ketawakan   kita  mase   kita  berada di bawah??

mesti   kita  akan cakap *tak patut,patutnye tolong   kita  bukan ketawakan   kita ..*

kalo  kita  nak orang tolong   kita  mase hidup   kita  susah nanti ,  kita  jaga la perangai   kita  yang ala2 SET** tu..tak perlu jadi ali setan,sebab ali tu hanye sekadar watak dlm sesuatu drama.

kita tak marah ,kita tak suke nak marah,nak emo..kita jugak akan simpan tanpa meluahkan..kita simpan sampai busuk..sebab kita yakin, 
ALLAH MAHA BERKUASA,SEGALANYE ALLAH YANG TENTUKAN . . .AMIN . . 



saya tidak sempurna...
awak juga tidak sempurna... Ketidaksempurnaan awak menjadi pelengkap ketidaksempurnaan saya, sehingga akan sempurna, meskipun hanya bagi kita berdua... Allah lah yg maha sempurna... yang berhak menilai kesempurnaan kita... insyaAllah...♥
sila klik --> Sebutir Kasih Sejuta Sayang   
ehem2 . .semua kat atas tu aku just copy paste je =)

24 December 2011

Lirik Lagu Malique Aku Maafkan Kamu Feat. Jamal Abdillah

Ada teratak di hujung kampung

Bawah cermin kopak ada kotak

Tersembunyi dalamnya ada tempurung
Sembunyi bawahnya katak melalak


Atur sepuluh daktil batal yang batil
Detik dua usul ditutup satu lagi tampil
Dari halaman rusuk kiri satu susuk ganjil
Minta diisolasi dari dalil busuk jahil

Aspirasi tak serasi dengan suara bunyi
Inkarserasi dari penghuni dan keluarga bumi
Surat wasiatnya atas paksi dalam rumi
Minta dikebumikan hidup-hidup dalam guni

Mana cepat terbang atau warna gelang tangan
Buah fikiran aneh tergantung di persimpangan
Halusinasi susuli ketandusan ihsan
Ubat parut auditori kesan artileri insan
Gagal dikesan
Aku maafkan kamu
Tak perlu kita bertemu
Cukup kau tahu
Yang aku
Maafkan kamu
Tolong teruskan hidup
Jangan sebut namaku

Timbul tenggelam, timbul tenggelam

Acapkali terpendam, acapkali tersergam

Cermin muka kopak penuh bintik hitam silam

Ini bukan lagu rindu ini madah dendam



Kutimbang tanpa neraca di awal usia

Ku dihukum masuk neraka oleh manusia
Minta tunjuk lubang atau pintu tak dapat jawapan jitu
Jadi aku tak berganjak biarkan saja begitu



Maafkan mereka, mereka tidak tahu

Mereka tidak ramas buku, mereka segan ilmu
Mereka tidak fasih malah fasik guna kata
Kita kongsi nama bangsa tapi tidak kasta bahasa

Maafkan mereka, mereka tiada nilai
Ibu bapa lalai dari kecil dah diabai
Tanpa kasih sayang, mereka suka menyakiti
kita kongsi warna mata tapi tidak warna hati


Mari ku ramit kucup lehernya

Terlalu rahi dendam di angan
Sampai terkacip mulut mahirnya
Kenapa awak tak pukul mereka?
Saya tak suka pada keganasan

Jangan ahli sihir seru nama maharaja

Nanti segerombolan hantu bisu yang menjelma

Guna hak berfikir sebelum hak untuk bersuara
Kalau terpelajar sila guna hak miranda

Pura-pura dengar, telan tapi tidak hadam

Hafaz bila lafaz tapi mereka tidak faham

Mereka mula kiri, aku kanan bila baca

Sudah mahir rumi, mari tafsir alif ba ta
(Alif)
Ada teratak di hujung kampung
(Ba)
Bawah cermin kopak ada kotak
(Ta)
Tersembunyi dalamnya ada tempurung
Sembunyi bawahnya katak melalak
Ternyata kamu lebih suci dari apa yang kubayangkan

kesimpulannye..lagu nih,penuh maksud tersembunyi..ade sorang kawan bg lagu nih kat aku..banyak kali dengar tak paham2..bile tgk lirik baru la paham..*sungguh lambat sy nih*aku sekadar berkongsi , bukan nak perli atau kutuk sesape . mungkin lagu nih,bole tolong meluahkan ape yang terbuku kat hati korang *yeeeah*


untuk kau :
ehem2, kau jangan nak melalak sangat la ~

17 December 2011

LAMAZE MUSICAL BORONG


SALAM

SESIAPE YANG MENCARI LAMAZE MUSICAL SECARA BORONG
BOLEH CARI SAYA

RM16,MOQ 6 EKOR..

RM15, MOQ 10 EKOR KE ATAS

EMAIL : baby.awrahayat@gmail.com
FACEBOOK : Awra Kids
SMS : 012 - 799 5298

SPECIAL PRICE BILA ANDA BELI 20 EKOR KE ATAS 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nanurinos Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign