Nanurinos : PENGEDAR SHAKLEE KLUANG : PETUA HILANGKAN JERAWAT BADAN

03 June 2014

PENGEDAR SHAKLEE KLUANG : PETUA HILANGKAN JERAWAT BADAN

Assalammualaikum!

Ramai yang risau kalau ada jerawat kan?tak kira lah jerawat di muka atau badan. Samada lelaki atau perempuan masalah Jerawat badan (atau kulit bermasalah), membuatkan kita rasa  tidak selesa lagi-lagi bila time panas dan berpeluh.rasa nak menggaru je.wahhhh nikmatnya kalau dapat menggaru kan! Hehe.Jangan di usik jerawat tu..kalau dah berparut nanti,bukan main lama nak hilangkan kesan!

Apakah PUNCA terjadinya Jerawat di Badan ?


Secara umumnya jerawat adalah keadaaan abnormal pada kulit disebabkan gangguan rembesan berlebihan kelenjar minyak (sebaceous gland) hingga menyebabkan liang roma tersumbat. Ini menyebabkan radang (bengkak) yang biasanya terjadi pada dada, belakang badan dan muka(bahagian paling kerap dijangkiti).
Pada usia remaja, kelenjar sebaceous mengembang dan mengeluarkan lebih banyak sebum di bawah pengaruh hormon yang dikenali sebagai hormon androgen. Sebab itu ramai di kalangan perempuan pada usia remaja dan awal dewasa kerap mengalami masalah jerawat.

Punca sebenar jerawat tidaklah diketahui tetapi para doktor (atas pemerhatian) telah memberikan faktor yang dikatakan penyebab masalah kulit ini.

•Faktor hormon terutama untuk perempuan dalam lingkungan umur subur adalah punca utama masalah jerawat. Majoritinya adalah dalam belasan tahun dan awal 20 'an.
•Faktor keturunan seperti ahli keluarga yang banyak jerawat juga memainkan peranan.
•Penggunaan pil perancang, ubat steroid, vitamin B12.
•Kosmetik, pakaian yang ketat atau apa saja yang menutup liang minyak memberi masalah jerawat di kulit.
•Sesetengah dari jerawat timbul dari ketegangan dan stress emosi yang dihadapi setiap hari. Ini mungkin dari penghasilan minyak dan sebum dikulit yang bertambah.
•Terdedah kepada asap dan bahan kimia atau faktor alam sekitar seperti cuaca panas.
•Masalah jerawat di badan seringkali dikaitkan dengan faktor peluh (tidur ketika badan berpeluh).
•Tekanan fizikal:
-Exercise atau bersukan tanpa rehat yang cukup
-Tidur yang tidak mencukupi/tidur lewat/tidur tidak teratur
-Jadual seharian yang sangat ketat
-Merokok, pengambilan dadah
•Pemakanan yg tidak seimbang seperti kacang,makanan berperisa,seafood (udang,ketam,sotong,kerang),budu,belacan,makanan berminyak/bergoreng,telur,daging,ayam goreng,makanan berlemak spt santan,dairy products spt susu lembu,coklat.

Kedudukan Jerawat & faktor-faktor yg menyebabkan jerawat keluar:
•DAHI
Haba badan melampau, peredaran darah tidak baik. Minda dan badan, mungkin terlampau letih.Stress Kumpulan ini biasanya panas baran Nasihat : Pupuk tabiat tidur awal, bangun awal. Dapatkan tidur yg cukup dan minum air banyak

HIDUNG
Jerawat di batang hidung bermaksud tulang belakang kita mungkin bermasalah Di hujung hidung mungkin kerana haba perut melampau dan sisitem penghadaman tidak normal Di salah satu hujung hidung pula boleh dikaitkan dgn ovari atau sistem reproduksi

•DAGU
Fungsi buah pinggang terjejas atau sistem endokrin (rembesan dalaman) lemah. Kaum wanita mudah mendapat jerawat di sekitar dagu mungkin berpunca drpd haid yg tidak teratur dan sistem peranakan yang bermasalah.

•PIPI KIRI
Fungsi hati mungkin kurang lancar termasuk dilanda masalah rembesan, menyahtoksin dan penghasilan darah.

•PIPI KANAN
Fungsi paru-paru mungkin tidak normal

PADA BADAN (BELAKANG & DEPAN)
Sistem perkumuhan yang bermasalah, sembelit. Amalkan pemakanan yang sihat dan mengikuti piramid pemakanan bagi mempastikan toksin tersingkir dengan lebih baik.

Jika ada yang bertanya vitamin apa yang sesuai untuk mengurangkan dan mengatasi masalah jerawat sama ada di muka atau belakang badan,saya cadangkan pengambilan ESP SHAKLEE dan VITA E SHAKLEE.untuk gabungan yang lebih mantap,boleh juga di ambil bersama VITA C SHAKLEE.

ESP SHAKLEE

Esp Shaklee merupakan sumber protein yang baik.kita memerlukan protein yang cukup untuk proses pembentukan dan pembaharuan sel kulit dan juga untuk membentuk 'elastic fiber' untuk penegangan kulit.Dengan pengambilan Esp Shaklee(protein yang cukup)Sel-sel lama dan rosak akan di singkirkan dan di ganti dengan sel baru yang sihat.sebab itu parut susah nak hilang jika badan kita tidak ada protein yang cukup. Protein adalah makanan asas kepada sel-sel badan ,jasi apabila sel-sel badan sihat,penyerapan zat dan nutrien akan menjadi lebih mudah.

Khasiat ESP adalah;

1. Kekal Muda - Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga.

2. Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajadi – kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.

3. Kulit berseri dan anjal – Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka danmenghilangkan parut.

4. Memulihkan Pigmentasi – Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles

VITA E SHAKLEE


Vita E Shaklee sangat terkenal sebagai "vitamin untuk cantik".dan salah satu fungsi Vita E Shaklee adalah menghilangkan parut jerawat.kenapa?sebab Vita E Shaklee adalah vitamin yang tinggi anti oksidanya.ia mampu menggalakkan penyembuhan kulit. jika di sapu di kawasan yang berparut atau berjerawat. Vita E Shaklee perlu di amalkan sebagai vitamin harian(makan) untuk proses penyembuhan dari dalam.

Khasiat Vita E adalah;

1. Melambatkan penuaan
2. Menjaga kualiti sel kulit ibu yang mengalami banyak ketegangan dan perenggangan saat hamil
3. Pencegahan penyakit katarak
4. Mencegah penyakit jantung
5. Melindungi struktur membran daripada rosak
6. Mengelakkan metabolisme
7. Mengekalkan struktur paru-paru, hati dan membran sel darah merah
8. Memperbaiki peredaran darah
9. Memelihara pembekuan darah
10. Mengurangkan parut
11. Mengendurkan otot kaki dari kekejangan
12. Meningkatkan pengeluaran air mani
13. Mengekalkan kesihatan saraf dan otot
14. Menguatkan dinding kapilari
15. Mengurangkan tekanan darah
16. Meningkatkan prestasi atlit
17. Kulit dan rambut menjadi sihat
18. Mencegah anemia
19. Mengurangkan risiko kanser prostat di kalangan penghisap rokok
20. Memperlahankan  perkembangan penyakit Alzheimer
21. Menghilangkan parut, jerawat, jeragat dan tompok hitam
22. Membantu kesuburan
23. Merapatkan hubungan suami isteri

Apa Kata Mereka?

 Gambar : Google
 saya ESP Shaklee & VITA E Shaklee

*saya pengamal esp shaklee + vita E shaklee,iolss pun nak gebu jugak,hihi*

Promosi Shaklee Bulan Jun 2014

"Beli 6 botol Vitamin E Shaklee percuma 1 botol"
Best kan...
* beli 6 dapat Percuma 1 botol Vitamin E(harga biasa RM149)
* Percuma keahlian Shaklee
* Cash Bonus di pertengahan bulan Julai 2014

Berminat nak jana income dengan Shaklee? Nak ada bisnes side income yang mampu jana 3-4-5 angka? Tiada yang mustahil bersama Shaklee. Hubungi saya ; Telefon : 012.799.5298 email : nanurinos@gmail.com

2 comments:

cara menghilangkan jerawat secara alami said...

Terimakasih atas informasinya karena saya lagi cari informasin tentang cara menghilangkan jerawat secara alami
.

Menghilangkan Bekas Jerawat said...

terimakasih atas informasinya gan, saya mencari informasi tetang jerawat yang selalu mengganggu penampilan wajah.
.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nanurinos Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign