Nanurinos : PENGEDAR SHAKLEE KLUANG:PETUA MENGATASI SAKIT KEPALA,MIGRAIN DAN BAHAYA PARACETAMOL

09 April 2015

PENGEDAR SHAKLEE KLUANG:PETUA MENGATASI SAKIT KEPALA,MIGRAIN DAN BAHAYA PARACETAMOL

Sakit kepala adalah berpunca dari saluran darah dan sel-sel saraf.Sel-sel saraf terdapat diseluruh badan.Apabila sel saraf ini dibangkitkan maka rasa sakit akan dialami.Kesakitan berlaku akibat kerosakan tisu. Bila banyak tisu rosak maka rasa sakitnya akan lebih teruk.Bagi mengubati sakit kepala seeloknya mengubati punca sakit terlebih dahulu.Sekiranya terlalu kerap mungkin menandakan sakit barah otak.

Manakala Sakit kepala migrain berpunca daripada pembesaran saluran darah dan bahan kimia yg terhasil daripada gentian saraf yang melilit saluran darah. Semasa sakit kepala, arteri temporal yg terletak di bawah kulit tengkorak membesar. Ini menyebabkan pembebasan bahan kimia yang menyebabkan keradangan, kesakitan, dan pembesaran arteri.

Nurin pon kerap sakit kepala..kalau berjalan kat tengah panas tu kejap je berdenyut2 kepala ni..mata berpinar-pinar..dulu selalu ambil PARACETAMOL..kalau bawak kereta malam tu kan silau,pastu jadilah sakit kepala..sampai rumah confirm telan lg PARACETAMOL.

Paracetamol biasa digunakan untuk melegakan sakit (atau ketidakselesaan) yang disebabkan oleh: sakit kepala, sakit gigi, sakit disebabkan oleh artritis, sakit otot, osteoarthritis, senggugut dan demam.tapi kita perlu tahu, jika paracetamol di ambil secara berterusan atau pengambilan paracetamol melebihi daripada dos yang disyorkan boleh menyebabkan penyakit pada hati.bahaya kan??

Gambar:Google

Bagaimana cara untuk kita mengelak pengambilan PARACETAMOL? langkah terbaik bagi mengatasi masalah  ini,dengan bertukar kepada pengambilan supplement natural dan ubah gaya hidup kita. Amalkan gaya hidup sihat. Hindarkan diri kita daripada unsur-unsur yang boleh mendatangkan sakit kepala,migrain.lagi? kita perlu jaga dan mengamalkan pemakanan sihat,dari ubat-ubatan bertukar kepada supplement semulajadi. barulah hidup sihat dan kuat!



PUNCA SAKIT KEPALA DAN MIGRAIN:

  • Punca Dari Pakaian
Pakaian yang tidak sesuai seperti terlalu ketat di bahagian pinggang boleh menyebabkan pening kepala, begitu juga dengan bauan atau minyak wangi yang keterlaluan

  • Punca Dari Cahaya
Anda boleh mendapat sakit kepala sekiranya anda duduk bertentangan dengan sumber cahaya yang terang - Silau

  • Punca Dari Mata
Mata yang kabur dan kelabu bila melihat sesuatu dengan merenung boleh menyebabkan sakit kepala, begitu juga dengan cermin mata yang tidak sesuai kuasanya dan cermin yang kotor boleh menyebabkan sakit kepala

  • Punca Dari Penyakit
Penyakit-penyakit seperti barah, migrain, Denggi, kencing manis, dan sebagainya boleh menyebabkan sakit kepala.

  • Punca Dari Kepala
Otak yang bercelaru dengan fikiran yang tak menentu juga boleh menyebabkan sakit kepala

  • Tekanan fizikal atau emosi 
  • Waktu tidur yang tidak teratur 
  • Merokok atau terdedah kepada asap rokok 
  • Stress


Shaklee ada tak supplimen untuk mengatasi masalah sakit kepala dan migrain?
mesti lah ada!

Gambar:Google


Ostematrix (Kalsium, Magnesium & Vitamin D)

Kalsium bukan sahaja membina tulang dan gigi, malah ia membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah. Kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah.

Magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium. Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migrain. Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya.

Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing.

B Complex

Vitamin B2 (riboflavin) dan Vitamin B6 (Pyridoxine) telah terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitkan akibat migrain. Vitamin B lengkap dalam B Complex Shaklee memastikan anda bukan saja mengurangkan risiko diserang mograin, tapi juga mencegah penyakit-penyakit lain seperti depresi, strok dan sebagainya.

Cara Makan:

B Complex 1 Biji/sehari
Ostematrix 4 Biji/sehari



Berminat nak jana income dengan Shaklee? Nak ada bisnes side income yang mampu jana 3-4-5 angka? Tiada yang mustahil bersama Shaklee. Hubungi saya ; Telefon : 012.799.5298 email : nanurinos@gmail.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nanurinos Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign