Nanurinos : PENGEDAR SHAKLEE KLUANG: TANDA TANDA BUASIR DAN CARA MERAWAT BUASIR

01 August 2017

PENGEDAR SHAKLEE KLUANG: TANDA TANDA BUASIR DAN CARA MERAWAT BUASIR





BUASIR, jika korang ada masalah buasir,jangan risau..penyakit buasir ni boleh di rawat.Buasir terjadi apabila salur darah vena yang membesar di bahagian rektum dan dubur. Ia boleh jadi radang dan membengkak.

Bagaimana BUASIR terjadi?

  1. Buasir boleh terjadi pada sesiapa saja tapi paling berisiko adalah mereka yang berumur 30 tahun ke atas
  2. Wanita hamil juga berpotensi kerana bila janin membesar ia memberi tekanan kepada bahagian dubur
  3. Mereka yang suka meneran masa membuang air besar 
  4. Obesiti  
  5. Mereka yang suka mengangkat benda2 berat
  6. Cirit birit
  7. Suka duduk mencangkung terlalu lama
  8. Ada masalah batuk yang teruk
  9. Seks melalui dubur 
Simptom BUASIR
  • Rasa sukar untuk membuang air besar
  • Pendarahan sebelum dan selepas membuang air besar
  • Bengkak dan gatal di bahagian dubur kebiasaannya selepas membuang air besar
  • Rasa sakit di bahagian dubur
  • Rasa tidak selesa di bahagian dubur bila berdiri atau mencangkung untuk tempoh yang lama


BUASIR ada 4 tahap:

  • Tahap 1 - berlaku pendarahan dan bengkak menonjol keluar
  • Tahap 2 - disebabkan oleh pergerakan usus, bengkak keluar tapi akan kembali ke dalam saluran dubur semula
  • Tahap 3 - sama seperti tahap 2 tapi bengkak berlaku hanya di dalam selepas ditolak masuk secara fizikal
  • Tahap 4 - darah pekat keluar menyebabkan rasa sakit dan susah untuk meneran. Buasir akan berada di luar kawasan dubur


Tipulah bila kena buasir hati kita tak risau?rasa sakit tu memang tak dapat nak elak dah. Mari Nurin kongsikan sedikit penerangan, apa yang Shaklee boleh bantu anda yang mengalami BUASIR, bukan buasir saja, masalah sembelit jugak boleh diselesaikan dalam masa yang sama. Hebatkan??
In sha allah.

********************************
Lecithin 

Bertindak sebagai pelincir untuk melembutkan najis dan melancarkan najis dalam usus


Herb lax 
melegakan sembelit dan meingkatkan proses pencernaan secara lawas.,membersihkan najis yg tersekat


Ostematrix 
memelihara usus dan membantu system pangecutan usus

Esp

ESP memainkan peranan membina otot supaya metabolisma badan lebih tinggi selain itu esp mempercepatkan penyembuhan  luka dalaman

Nurin selalu nasihat kepada mereka yang mengalami masalah buasir ni supaya banyak kan makanan serat seperti Sayur sayuran, buah buahan, bijirin seperti oat, nestum. Saiz hidangan sehari 3 senduk sayur , 2 hidangan buah-buahan sehari, harus diingat makan buah segar bukan jus sahaja, sebab kita perlukan serat dari buah segar. Ini adalah kerana serat tidak dapat dicernakan oleh badan dan ia dibuang keluar melalui najis. Serat/pelawas ini berupaya menyerap air dan memastikan najis lebih lembut dan mudah untuk ditolak keluar dari usus akhir (rektum)

dan yang paling penting, banyak minum air (kurang minum air boleh jadi sembelit, dan bila sembelit risiko untuk dapat buasir)

okey,bye!

Jaga makan, jaga vitamin.
Pengedar Sah Shaklee
Nurin Ahmad
0127995298

X



Berminat nak jana income dengan Shaklee? Nak ada bisnes side income yang mampu jana 3-4-5 angka? Tiada yang mustahil bersama Shaklee. 
 Hubungi saya ; Telefon : 012.799.5298 email : nanurinos@gmail.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nanurinos Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign